بیماریِ آموزش عالیِ کشور،پرداختن به رشته های نظری و تئوری بدون توسعه ی مهارت است

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیماریِ آموزش عالیِ کشور،پرداختن به رشته های نظری و تئوری بدون توسعه ی مهارت است

۲۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۸ کد : ۳۷۳۰۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۷۳
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در اولین آئین دانش آموختگی مرکز علمی کاربردی شایان کرمان گفت: آموزش عالی کشور باید به هدفِ متعالیِ تربیت انسان کارآمد دست یابد
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیماریِ آموزش عالیِ کشور،پرداختن به رشته های نظری و تئوری بدون توسعه ی مهارت است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در اولین آئین دانش آموختگی مرکز علمی کاربردی شایان کرمان گفت: آموزش عالی کشور باید به هدفِ متعالیِ تربیت انسان کارآمد دست یابد.

زاهدی تربیت انسان کارآمد را هدف ارزشمند وسازنده ای دانست که آموزش مهارت وکارآفرینی، بیشترین کمک رابه تحقق آن می نمایند و عنوان کرد:
واحدهای علمی کاربردی باید کیفیت را ارتقا دهند چرا که این دانشگاه ها منشا اثر بوده و اکثر فارغ التحصیلان آنها ضمن جذب دربازار کار ، درجذب سایرین نیز تاثیر گذاربوده اند.


وی تصریح کرد: آموزش عالی درکشور ازگذشته های خیلی دور تا امروز حالت نظریِ صِرف بخود گرفته و دچار بیماری تئوری است ،که باید به سمت مهارت اموزی و کاربردی شدن حرکت کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کسب مهارت را تنها راه پیش روی دانشجویان برای جذب در بازار کار مطرح کرد و گفت: جوانان وقشر دانشجو واهل تحصیل باید مهارتی را کسب نموده تا بتوانند بااستفاده از مهارت جذب بازار کار شوند.