دکتر معافی در دیدار با رئیس کمیسیون آموزش،تحیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی
هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی بر افزایش کیفیت آموزشها است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان؛ دکتر معافی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان در دیدار با محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به سفر دکتر محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به استان کرمان اشاره کرد و گزارشی در این رابطه ارائه داد .
وی با اشاره به نشست چند ساعته دکتر امید با روسای مراکز آموزشی علمی کاربردی استان کرمان به اهم مباحث مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت : نظر دکتر امید بر افزایش کیفیت در مراکز آموزش علمی کاربردی به عنوان امری مهم و حیاتی برای دانشگاه است.
معافی با یادآوری صحبت دکتر امید در مورد تعطیلی مراکز آموزش علمی کاربردی دولتی ادامه داد : بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور که از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد ، مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی باید تا پایان سال 97 به بخش غیردولتی واگذار شوند .
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان مجری این طرح به گونهای برنامه ریزی دارد که این مراکز قادر به ادامه کار باشند، لذا راهکارهایی را برای این امر در نظر گرفته است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت: طبق برنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی، دستگاههای دولتی یا میتوانند مراکز خود را به متقاضی خصوصی واگذار کنند و یا اینکه از میان مدیران، رئیس گروهها و کارکنان مراکز یک هیأت مؤسس 5 تا 7 نفره تشکیل شود که در صورت صلاحیت آنها، مجوز ادامه فعالیت برای هیأت موسس صادر شود .
معافی اضافه کرد: به گفته دکتر امید برخی از مراکز آموزشی دولتی که رشتههای تخصصی و دوره های انحصاری ارائه میدهند و ممکن است که به هر دلیل نه به بخش خصوصی واگذار شوند و نه به هیأت موسس، این رشته ها با تصویب شورای عالی گسترش به مراکز خصوصی که پتانسیل و زیرساخت های لازم را برای برگزاری این رشته ها و دوره ها داشته باشند، واگذار میشوند .
وی بیان داشت: طبق گفته دکتر امید شاهد رشد 25 درصدی پذیرش دانشجو از سال 94 در دانشگاه های علمی کاربردی هستیم و برنامهریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی بر این است که در سال 97 حدود 250 هزار دانشجو پذیرش داشته باشد .
* ادغام علم، فن و حرفه در دانشگاههای علمی کاربردی
دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار داشت: دانشگاههای علمی کاربردی، ترکیبی از علم، فن و حرفه را در کنار یکدیگر به دانشجویان ارائه میدهند .
وی بیان داشت: در حال حاضر حدود 60 درصد از دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی، کمتر از یک درصد در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند .
زاهدی افزود: اگر نگاه ما به آموزش عالی و دانشگاهها به این شکل باشد که آنها باید در خدمت مردم، رفع نیازهای جامعه و اعتلای علم و فناوری باشند، دیگر نباید درباره زیاد بودن تعداد دانشگاهها، نگرانی داشته باشیم .


