معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی: حلقه گمشده کشور ما مهارت و کارآفرینی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند این مشکل را حل و حلقه مفقوده را برقرار نماید
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، عصر امروز، دکتر مختار جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در نشست با روسای مراکز علمی کاربردی استان، اظهار کرد: سنگ بنای دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس هدف والایی تحت عنوان دانشگاه نسل سوم گذاشته شد که در اساسنامه این دانشگاه به آن اشاره شده است.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ادامه تصریح کرد: حلقه گمشده کشور ما مهارت و کارآفرینی است که دانشگاه علمی کاربردی می تواند این مشکل را حل و حلقه مفقوده را برقرار نماید.
دکتر جلالی جواران خاطر نشان کرد: در مسیر حرکت دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابتدا تا کنون فراز ها و فرود هایی داشتیم که متاسفانه به تغییر مسیر رو به رشد این دانشگاه منجر شد و به جای کیفیت به صورت کمی رشد پیدا کردیم و اکنون زمان آن رسیده که توسعه همه جانبه با تأکید بر کیفیت صورت پذیرد.
وی ادامه داد: با حضور دکتر امید، امید جدیدی به دانشگاه برگشته است و به هدف بلندی که مد نظر داشت نزدیک می شود که در این راستا نیاز به اصلاحاتی بود که منجر به تعطیل شدن بسیاری از مراکز کم کیفی شده است.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد دانشجویان کشور بر اساس اسناد بالا دستی باید مهارتی تربیت شوند، عنوان کرد: در حال حاضر حدود 12 درصد ظرفیت دانشگاههای کشور را دانشجویان مهارتی تشکیل می دهند و امیدواریم به جایی برسیم که این دانشگاه به ماموریتی که به آن داده شده است جامع عمل بپوشاند.
دکتر جلالی جواران مطرح کرد: در حال حاضر سیاست دانشگاه جامع علمی کاربردی توسعه متوازن و همه جانبه است و کیفیت برای ما اولویت اول را دارد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه تب مدرک در کشور پایین آمده است اظهار کرد: امروز مهارت جایگزین مدرک گرایی شده است و در راستا ی کیفی سازی دانشگاه، سطح بندی مراکز را در دستور کار قرار دادیم و به موجب آن تشویق ها و حمایت ها از مراکزی که به سطح بالاتر می رسند انجام می شود.
انتهای پیام//
