مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان:

مزیت دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت نیروهای مهارتی برای صنایع استان است

۰۶ آبان ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۹ کد : ۷۶۱۰۲ اخبار روابط عمومی
تعداد بازدید:۸۹۱

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: مزیت دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت نیروهای مهارتی برای صنایع استان است. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، مهندس روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در دیدار با فرزان مرتضوی معاون واحد استان کرمان با بیان این مطلب افزود: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در چهار محور تولید و مونتاژ ماشین آلات معدنی در کشور، تولید کود، سموم و مواد شیمیایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و تولید و مونتاژ پنل های خورشیدی فعالیت می کند و منطقه ویژه یک شتاب خوبی گرفته و به دنبال آن هستیم از ظرفیت سازمان همکاری شانگهای هم بتوانیم بهره مند شویم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از برنامه ریزی برای ایجاد صندوق پسته و ایجاد انبارهای آن در منطقه ویژه سخن به میان آورد و از پیشنهاد سرمایه گذاران خارجی در حوزه صنایع بسته بندی و صادرات پسته خبر داد و گفت: در حال حاضر سرمایه گذار ورود کرده و درخواست زمین داده است که قرار است طرح را ارائه دهد و ما بررسی کنیم.
مهندس بهرامشاهی با اشاره به اهمیت توجه و حمایت از سرمایه گذار اضافه کرد: اگر سرمایه گذار وارد منطقه می شود تمام قد دنبال تسهیل گری برای او هستیم.
وی در خاتمه گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با تأسیس مراکز آموزشی در جوار صنعت، می توانند نیروهای مهارتی مورد نیاز را برای صنایع استان  و خصوصا کارخانجات منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تربیت کند.
در ابتدای این جلسه نیز مرتضوی معاون واحد استان کرمان گفت: باتوجه به سرمایه گذاری‌هایی که در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان انجام شده و توسعه طرح ها و پروژه های اخیر، فضای اشتغال مناسبی ایجاد شده و به تبع آن نیروی کار ماهر، که معضل غالب صنایع می باشد، در این منطقه هم مورد نیاز است. 
وی افزود: خوشبختانه دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال اجرای طرحی تحت عنوان طرح آباد - آموزش برای اشتغال دانش آموختگان – می‌باشد که دقیقا" به همین منظور طراحی و توسط هیأت محترم دولت تصویب شده است.
مرتضوی تصریح کرد: ما در طرح آباد می توانیم با توجه به نیاز های آموزشی احصاء شده برای تأمین نیروی کار ماهر در منطقه رفسنجان، دوره های آموزشی متناسب، طراحی و تدوین کنیم که با اجرای آنها متقاضیان اشتغال برای انجام کار در حوزه های مشخص شده، آماده به کار شوند.
وی بیان کرد: البته گزینه بهتر این است که فرآیند صلاحیت حرفه ای انجام شود و متناسب با ویژگی های شغلی و شرح وظایف هر حوزه شغلی، نیازهای آموزشی متقاضیان قبل از هر چیزی مشخص شوند. بدین ترتیب هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی می شود و در بهترین حالت ممکن، نیروی کار ماهر برای انجام کار آماده سازی می‌شود.
در پایان مقرر شد بررسی لازم برای احصاء نیازهای آموزشی منطقه با توجه به فضای اشتغال ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان انجام شده و درخواستی برای تدوین دوره های آموزشی، به دانشگاه ارسال شود تا در مراحل بعدی نسبت به تأسیس مرکز آموزش و اجرای دوره های کوتاه مدت و مقطع دار اقدام لازم صورت پذیرد.